Спільна наукова робота вчених університету та німецьких колег на сторінках міжнародного видання

Оглядова робота з дослідження процесів старіння науковців кафедри біохімії та біотехнології факультету природничих наук Прикарпатського національного університету Володимира Лущака та Галина Семчишин у співпраці з їх німецьким партнером з Університету м.Тюбінген Ольгою Гаращук нещодавно опублікована на сторінках одного з найрейтингових міжнародних журналів  – “Ageing Research Reviews” (“Огляди досліджень старіння”, імпакт-фактор = 7,45; в контексті інформації зазначимо, що середній імпакт-фактор=1). Журнал Ageing Research Reviews належить до престижного та відомого в світі видавництва Elsevier, заснованого у 1880 році в Амстердамі (Нідерланди).  Видавництво щорічно випускає близько чверті всіх статей, що видаються у наукових журналах.

Спільна наукова робота “Healthy brain aging: Interplay between reactive species, inflammation and energy supply” (“Здорове старіння мозку: взаємодія  активних метаболітів, запальних процесів та  енергозабезпечення”) виконана в рамках реалізації українсько-німецького гранту від наукової фундації Фольксвагену “Cellular mechanisms of healthy brain ageing under caloric restriction” (“Клітинні механізми здорового старіння за обмеження калорійності їжі”). Кафедра біохімії та біотехнології працює над грантом з 2016 року.

Автори у своїй колективній роботі описують сучасні уявлення про особливості обміну речовин та енергії в мозку людини, а також його адаптивний потенціал у процесі нормального старіння. Науковці зазначають, що незважаючи на чисельні відомості про збільшення з віком кількості “пошкоджених” токсичними сполуками біомолекул мозку (білків, нуклеїнових кислот, ліпідів тощо), цей орган, внаслідок його особливої біологічної ролі, має потужні системи захисту від різних несприятливих чинників. Автори, на основі найсучасніших досліджень у цій галузі, зокрема й власних, описують потенційні молекулярні механізми, залучені до підвищення адаптивності людського мозку, які перешкоджають пришвидшеному та патологічному його старінню.

Ознайомитися з оглядовою працею науковців можна безкоштовно у вільному доступі впродовж 50-ти днів (починаючи з 20.02.2018) за посиланням: