На Педагогічному факультеті з відкритою лекцією виступив доктор Хасрат Арджуменд (Канада/Індія)

28 листопада на Педагогічному факультеті відбулася відкрита англомовна лекція доктора Хасрат Арджуменд (Канада/Індія) на тему «Проблеми початкової освіти в Індії: уроки для українських учителів» («Issues of Elementary Education of India: Lessons for Ukrainian Teachers»). Організатором заходу виступила доктор педагогічних наук, професор університету Олена Будник. Модерувала захід кандидат педагогічних наук, доцент Тетяна Близнюк.

На відкриту лекцію прийшли студенти спеціальності «Початкова освіта» (спеціалізація «Англійська мова і література») та викладачі кафедри педагогіки початкової освіти.

“Такі заходи є потрібними для студентів у контексті вивчення системи освіти інших країн оскільки майбутні педагоги вивчають в рамках магістерської програми курс «Порівняльна педагогіка». Водночас, для студентів спеціалізації “Англійська мова і література” відвідування англомовних лекцій є доброю практикою”, – зазначила організатор заходу Олена Будник.

Відкрита лекція доктор Хасрат Арджуменд базувалася на дослідженнях спікера та діяльності громад щодо універсалізації початкової освіти в Індії, власного досвіду викладання в Індії, Ефіопії, Канаді та Україні. Відомий науковець поділився багатим досвідом у галузі освітніх інновацій, які він концептуалізував та впровадив як керівник проекту (2009-2012), що був реалізований за підтримки Європейського Союзу та отримав нагороду UNESCO-Wenhui-Asia Pacific.

Під час лекції спікер звернув увагу, зокрема, на питання “соціальної ізоляції” та нерівності у здобутті освіти дітей в Індії через бідність, гендерні стереотипи щодо навчання і виховання, проблеми підготовки вчителя, передусім до роботи у сільських (гірських) віддалених районах.

Доктор Хасрат Арджуменд також розповів про шкільну освіту в Індії. Він, зокрема, зазначив, що до 14-років діти з індійських сімей безкоштовно навчаються у державних загальноосвітніх школах.  У старшій школі учні здобувають фундаментальну або професійну освіту для подальшого здобуття вищої освіти. Оцінок учням не ставлять. Школярі здають лише підсумкові іспити. Такого освітнього закладу як дитячий садок в Індії немає взагалі.

У ході відкритої лекції доктор Хасрат Арджуменд поспілкувався зі студентами у форматі “питання-відповідь”.

Довідково

Доктор Хасрат Арджуменд (Dr. Hasrat Arjjumend) – директор, The Grassroots Institute, http://www.grassrootsinstitute.net/index.html (Канада / Індія), Mitacs Elevate Fellow, University of Montréal (юридичний факультет, Канада), Senior Fellow, Centre for International Sustainable Development Law (CISDL), McGill University (юридичний факультет, Канада).