На Факультеті філології стартував творчий проект «Готуємося до практики»

На Факультеті філології днями вперше стартував творчий проект «Готуємося до практики». Його головна мета – всебічно підготувати студентів до проходження педагогічної практики у школах міста. Учасниками проекту стали студенти 3-4 курсів відділень україністики, полоністики та богемістики, які, під керівництвом кандидата філологічних наук, доцента кафедри української мови Валентини Ґрещук, змоделювали різні форми роботи з учнями: урок засвоєння та поглиблення нових знань, урок-повторення вивченого матеріалу, урок-вікторину, позакласний захід та факультативне заняття.

Урочисто відкривати проект випала нагода студентам третього курсу спеціальності «Середня освіта (українська мова і література)». Майбутні педагоги на лабораторному занятті змоделювали позакласний захід «Андріївські вечорниці». За допомогою пояснювально-ілюстративного та дослідницького методів, прийомів аналізу, синтезу, абстрагування, узагальнення їм вдалося не тільки продемонструвати свої педагогічні вміння, а й довести важливість святкування традиційних українських свят. Родзинкою заходу став колоритний діалект ґаздинь та молодиць, а мелодійний спів зачарував усіх присутніх у залі.

Естафету заходів у своїх молодших колег підхопили студенти четвертого курсу спеціальності «Філологія (українська мова і література)», які змоделювали урок на тему «Ступені порівняння прикметників». Вони спробували себе як у ролі вчителя, так і в ролі методиста, ґрунтовно проаналізувавши роботу своєї колеги, студентки Діани Личук. Основну увагу вчитель закцентувала на виробленні правильних мовленнєвих навичок: зазначала, як варто вживати ті чи інші сполучення слів з вищим і найвищим ступенями порівняння прикметників, ілюструвала й неправильну побудову таких словосполучень, зокрема кальки з російської, які вживати неприпустимо. Рівень засвоєних знань учні виявляли під час роботи із сигнальними картками та впродовж гри «Конкурс ерудитів».

Свою підготовку до практики показали студенти-третьокурсники спеціальності «Філологія (українська мова і література)». Вони провели відкрите факультативне заняття «Українські народні обряди як одне з найдорожчих національних надбань». Почесну роль вчителя на заході виконала Софія Бренич. Присутні на уроці ознайомилися з різними святами зимового циклу, брали участь в інсценізації Святого вечора, принагідно з’ясували правопис проблемних для написання слів свято, різдвяний, Святвечір, а також значення невідомих слів та приказок, пригадали, що таке орфограма та спробували відшукати її у деяких словах.

У ролі вчителів спробували себе також і студенти відділення слов’янської філології. Так, студентами четвертого курсу спеціальності «Філологія (польська мова і література)» був змодельований урок «Фразеологізми. Джерела української фразеології». Учні, окрім ґрунтовних знань, отримали чимало позитивних емоцій, зумовлених різноманітністю форм роботи, які застосувала вчитель Юлія Пилипенко. Серед таких варто виокремити ментальну карту, кросворд, роботу зі словником, добір фразеологізму до відповідної ілюстрації та використання навчального відеофрагменту на уроці.

Останній етап завдань проекту виконали студенти четвертого курсу спеціальності «Філологія (чеська мова і література)». На практичному занятті з «Методики викладання української мови у школі» вони змоделювали урок-вікторину «Знавці рідної мови». Вела урок студентка Юлія Мостова. Учасниками були студенти Марія Савчин та Ольга Полько. Учителеві вдалося налаштувати учнів на формат змагання, а основне − на перемогу. Цікавим украпленням у процесі роботи стала гра, суть якої полягала у тому, щоб із зав’язаними очима передати свої асоціації під музику А. Вівальді, описуючи пори року.

«Проект, який цьогоріч стартував, обов’язково матиме продовження своєї роботи. І студенти, і методисти одностайні у тому, що такі заходи є своєрідною платформою, методичною майстернею, де гартується професійність, талант, а найважливіше − велике бажання студентів проходити практику на базі шкіл міста, бути готовими до такого виду роботи і впевненими у собі», – зазначила організатор, доцент Валентина Ґрещук.

Майбутні вчителі успішно впоралися із завданнями проекту, застосовуючи в роботі чимало сучасних методів навчання, демонструючи свою педагогічну майстерність та креативність. Заходи, які проходили в рамках творчого проекту “Готуємося до практики” відвідали завідувач кафедри української мови, доктор філологічних наук, професор Василь Ґрещук, завідувач відділу виробничої (навчальної) практики  університету Ярослава Василишин, кандидат філологічних наук Оксана Гавадзин, заслужений вчитель України Марія Грицишин, учитель української мови Івано-Франківської ЗОШ №6 Уляна Дирів, вчитель української мови спеціалізованої школи № 1 м. Івано-Франківська Ірина Залевська, методист міського департаменту освіти Ольга Куца, викладач коледжу електронних приладів ІФТУНГ Наталія Боднар, викладачі кафедри української мови та української літератури, загального та германського мовознавства, методисти кафедр та студенти. В ході обговорення проведення заходів викладачі та методисти надали студентам відповідні методичні поради та побажали успіхів у вдосконаленні професійних навичок.

  • На Факультеті філології стартував новий проект «Готуємося до практики»