6 червня у Прикарпатському національному університеті імені Василя Стефаника відбулася прес-конференція, присвячена завершенню проєкту “Академія Тьюторства” в рамках програми UPSHIFT. Ця ініціатива, спрямована на підтримку психічного здоров’я та особистісного розвитку студентів університету. Вона була реалізована командою з шести дівчат: Андріани Кіщук, Христини Бігун, Марти Радик, Оксани Русенко, Ольги Зубко та Ірини Казакової, а також невід’ємною частиною команди стали 12 психологинь-волонтерок, які безпосередньо проводили активності.
Під час прес-конференції учасниці поділилися досягненнями тримісячного проєкту. За словами Андріани Кіщук: “Суть “Академії Тьюторства” полягає в тому, щоб студенти старших курсів факультету психології надавали психологічну підтримку студентам всього університету через тренінги, групи підтримки, індивідуальні консультації, психологічні ігри та квести. Це дозволяє вирішити дві проблеми одночасно: студенти-психологи отримують практичний досвід безпосередньо в університеті, а студенти інших факультетів – безкоштовну психологічну підтримку”.
В рамках проєкту були організовані лекції від запрошених спікерів на різну тематику з подальшим обговоренням. Регулярно проводилися тренінги з опанування практичних навичок покращення психологічного стану та індивідуальні консультації.
Команда також організовувала психологічні квести, під час яких учасники виконували практичні завдання, спілкуючись між собою та підвищуючи знання з психології. Нещодавно до активностей додалися і психологічні ігри.
Найчастіше студенти зверталися з питаннями подолання тривоги та стресу. На індивідуальних консультаціях обговорювалися конкретні ситуації та шляхи їх вирішення. Були випадки звернень щодо насильства, які команда перенаправляла до кваліфікованих партнерських організацій.
Загалом було проведено понад 15 індивідуальних консультацій.
За звітний період “Академія тьюторства” залучила 173 унікальних студентів.
Загальна кількість відвідувань склала 295.
Серед активностей були триденне навчання для психологів-волонтерів, групові зустрічі, лекції, тренінги з розвитку стресостійкості та підтримки, квести, супервізії, тренінг WenDo, стратегічна сесія, психологічні ігри та індивідуальні консультації.
Команда також розробила інформаційні матеріали – книжечки та брошури з техніками самодопомоги, як-от дихання за квадратом чи техніка заземлення через напруження і струшування тіла. Важливо практикувати ці вправи не лише в стресових ситуаціях, а й у спокійному стані, щоб організм не асоціював їх лише з негативними переживаннями.
У проєкті проводились супервізійні консультації від фахівчинь ГО «Центр супервізії та професійного розвитку психолога» – Лілії Крикун та Вероніки Шкраб’юк. Особливе значення для розвитку проєкту мали стратегічні сесії під керівництвом Мирослави Кулеші-Любінець, кандидата психологічних наук, доцента та Лариси Заграй, декана факультету психології.
Навчання для волонтерів проводили Оксана Чуйко, Оксана Паркулаб та Галина Федоришин.
Підсумовуючи, проєкт “Академія Тьюторства” в рамках програми UPSHIFT продемонстрував, як ініціатива невеликої команди студентів може зробити вагомий внесок у підтримку психічного здоров’я молоді.
Здобутий досвід та напрацювання будуть використані для подальшого розвитку проєкту вже власними силами університету, що сприятиме покращенню психологічного благополуччя та атмосфери в студентському середовищі.
Проєкт «Академія Тьюторства» створений у межах програми UPSHIFT, яку в Івано-Франківській області реалізує ГО «МІЖ ІНШИМ», за підтримки ЮНІСЕФ та уряду Японії.