Однією з місій Прикарпатського національного університету є спрямування освітнього та наукового потенціалу на розвиток і зміцнення регіону. З метою виконання цього призначення, а також враховуючи те, що університет готує фахівців з дошкільної освіти та планує розширити реалізацію Міжнародного проєкту «Гірська школа українських Карпат» на дошкільні гірські заклади, ректор ПНУ Ігор Цепенда разом з Головою підкомітету з питань раннього розвитку та дошкільної освіти Комітету з питань освіти, науки та інновацій Верховної ради України Володимиром Вороновим відвідали низку дитсадків у гірських районах Карпат.
Володимир Воронов є ініціатором нового закону про дошкільну освіту, який суттєво покращить якість раннього розвитку дітей в Україні. І минулого тижня Верховна рада підтримала його у першому читанні.
«Україні вже давно потрібно реформувати дошкільну освіту. Тому ми пропонуємо чітко визначити форми її здобуття, форми дитячих садочків, педагогічну підтримку батьків та ще низку важливих змін. Впевнений, їх відчують усі учасники процесу – і педагоги, і батьки», – переконаний парламентарій. «Також ми пропонуємо створити центри педагогічної та психологічної підтримки та допомоги батькам, як мінімум один у кожній територіальній громаді. Це допоможе їм отримати інформацію про освітні програми, навчально-методичне та інформаційне забезпечення», – пояснював представникам органів місцевого самоврядування гірських регіонів Прикарпаття ініціатор законопроєкту під час сьогоднішніх зустрічей.
Метою законодавців є забезпечення справедливої черговості зарахування дітей до комунальних закладів освіти через чітке визначення території обслуговування. «Зміняться й умови роботи педпрацівників. Вони отримають адекватний обсяг педагогічного навантаження, щорічну оплачувану відпустку 56 днів та можливість вільно обирати освітні програми та форми роботи», – запевняє народний депутат України.
Зміни стосуватимуться і форми дитячих садочків. Зокрема, можуть бути сімейні (свої діти та малеча друзів чи сусідів), мобільні для дітей з віддалених населених пунктів. Все це, зокрема, стосується проблеми дошкільного розвитку дітей у віддалених гірських районах.
За даними відділу загальної середньої та дошкільної освіти Івано-Франківської ОДА, всього в області функціонує 466 закладів дошкільної освіти (ЗДО). У гірських населених пунктах функціонує 103 заклади дошкільної освіти, з них 63 – ЗДО, 40 – структурних підрозділів, в яких здобувають освіту близько 9 тис. вихованців. Охоплення дітей закладами дошкільної освіти у гірських населених пунктах складає 56% (2020-2022 рік – 55%). При цьому проблемою залишається перевантаження дитячих садків. У закладах дошкільної освіти у гірських населених пунктах на 100 місць припадає 112 дітей. Перевантаженими залишаються заклади Верховинського району – 147 дітей, Надвірнянського, Калуського районів – 153 дітей, Косівського району – 131 дитина.
Черга на влаштування дітей в заклади дошкільної освіти у гірських населених пунктах становить 254 дитини.
Причиною низького рівня охоплення дітей дошкільною освітою здебільшого є значна віддаленість закладів дошкільної освіти від місць проживання дітей.
https://www.youtube.com/watch