І Міжнародна конференція: «Мистецтво, музично-педагогічна наука, освіта: історичний досвід та сучасні тенденції»

В Навчально-науковому інституті мистецтв Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника відбулась І Міжнародна науково-практична конференція: «Мистецтво, музично-педагогічна наука, освіта: історичний досвід та сучасні тенденції».

Організатор конференції – кафедра методики музичного виховання та диригування. Співорганізаторами конференції були: кафедра музичного мистецтва Волинського національного університету імені Лесі Українки; :кафедра музичного мистецтва Кам’янець – Подільського національного університету імені Івана Огієнка; Інститут мистецтв Католицького університету імені Яна Павла 11 (Люблін, Республіка Польща); Педагогічний факультет Пряшівського університету (Пряшів, Словацька Республіка); Український національний музей (Чикаго, США); Осередок українського культурно-освітнього центру (Вінніпег, Канада); Український дім (Штрассен, Велике Герцогство Люксембург).

Мета конференції: аналіз та узагальнення мистецьких та освітніх процесів в Україні та її межами; обмін думками та пошук нових пріоритетних напрямків в мистецтві, науці та освіті, обмін досвідом, встановлення та розвиток нових контактів у сфері наукових досліджень України та зарубіжжя, залучення студентської молоді до розробки актуальних проблем сьогодення засобами арт – реабілітації.

Із вітальним словом виступили: перша проректора університету Валентина Якубів; директор Навчально-наукового інституту мистецтв Володимир Федорак; декан факультету культури і мистецтв  Волинського національного університету імені Лесі Українки Віталій Охманюк; професор кафедри інструментології Інституту мистецтвознавства гуманітарного факультету Люблінського католицького університету Івана Павла ІІ (Республіка Польща)  Анджей Гладиш;  виконавчий директор осередку української культури та освіти, Master Degreein Librarianshipandn formation Studies (MLIS) (Вінніпег, Канада) Олеся Слобода; архівіст в Українському Національному Музеї, (Чикаго, Іллінойс, США) Галина Парасюк; в.о.завідувачки кафедри музичного мистецтва, Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка Альона Боршуляк; магістрантка спеціальності 014.13 Середня освіта (Музичне мистецтво) Катерина Момот та завідувачка кафедри методики музичного виховання та диригування Любов Серганюк, котра була модератором цієї наукової події.

Всі виступаючі зазначали про важливість цього науково заходу у складні часи російської навали, оскільки необхідно випрацьовувати спільні думки про захист Української державності, національної   ідентичності, мови, культури, мистецтва, освіти й науки, а також  не втрачати  сенс життя та жагу    до     навчання    і         виховання нашої          молоді.

Конференція працювала за такими напрямками: історичні аспекти розвитку національної і зарубіжної музичної культури, виконавства та музично-педагогічної освіти; самореалізація особистості: здобутки українських та зарубіжних композиторів, виконавців та педагогів;  інноваційні методики і технології викладання уроків музичного мистецтва в навчальних закладах України та досвід іноземних інституцій; сучасні напрями підготовки майбутніх фахівців мистецького профілю; вектори розвитку суміжних видів мистецтв в українській діаспорі на сучасному етапі: тематична та жанрово-стильова орієнтація; використання креативних музичних практик в адаптивних цілях: практичне застосування в інклюзивній освіті України та перспективи арт-реабілітації.

Конференція завершилась відеопоказом патріотичного дійства «Гартовані війною» (на матеріалі пісень і текстів, створених за час повномасштабного вторгнення), котре підготували студенти та викладачі кафедри методики музичного виховання та кафедри сценічного мистецтва і хореографії, прем’єра котрого відбулась 15 травня 2024 і всі зібрані кошти  (10 915 гривень) спрямовані на закупівлю дронів для 102-ї бригади ЗСУ.

У складних умовах війни конференція стала науковим майданчиком для дослідників, святом у науковому житті непростого сьогодення. Ця форма спілкування дозволяє більш глибоко та предметно розглядати важливі питання, створює умови для дискусій, налагодження наукового діалогу, спілкуванням фахівців галузей мистецтвознавства та освіти, представити результати свого дослідження та із великим зацікавленням ознайомитися із доробками знаних науковців.