На факультеті природничих наук на продовження ініціативи кафедри біології та екології – «EcoMindScape» (циклу зустрічей студентів й аспірантів з досвідченими менторами, фахівцями-практиками у різних сферах екології ї суміжних галузей) та у рамках тижнів очного навчання студентів Херсонського державного університету відбулася відкрита лекція «Збереження біологічного різноманіття на об’єктах культурної спадщини на прикладі курганів». Її провів доктор біологічних наук, професор, завідувач кафедри ботаніки Херсонського державного університету, експерт ГО «Українська природоохоронна група» (UNCG), заслужений діяч освіти і науки України, видатний ботанік і природоохоронець Іван Мойсієнко.
Професор розповів про важливість збереження курганів, розглядаючи їх як унікальні природні екосистеми.
Лектор зазначив, що кургани є не тільки історичною спадщиною, але й виступають «рефугіумами» для рослин в умовах масштабного господарського освоєння земель. Це оселища для багатьох рідкісних і раритетних видів флори, які перебувають під загрозою зникнення.
Іван Іванович наголосив, що збереження курганів є надзвичайно важливим не лише для наукових досліджень, але й для підтримки екологічного балансу, насамперед в степових регіонах, де природні рослинні комплекси все частіше витісняються сільськогосподарськими культурами. Цікаво, що хоча кургани є більш характерними для степової зони, вони також присутні на території Прикарпаття, і становлять значну екологічну, природоохоронну, культурно-історичну та наукову цінність.
Лекцію відвідали співробітники і студенти-біологи та екологи нашого і Херсонського університетів, а в онлайн-форматі до неї долучилися колеги із Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди, Державного університету «Житомирська політехніка», Хмельницького національного університету, Вінницького державного педагогічного університету імені М. Коцюбинського, колеги з Одеси і Криворіжжя.
Всього у заході взяли участь близько 150 осіб.
Така форма співпраці між університетами дає можливість здобувачам отримати доступ до унікального досвіду та знань провідних фахівців з різних регіонів України. Особливо цінним є практичний аспект представленого матеріалу та можливість порівняти особливості збереження біорізноманіття в різних природних зонах України.
Слухачі активно долучилися до обговорення, ставили питання та ділилися власним досвідом дослідження природних екосистем.
Такий формат навчання сприяє розширенню професійного світогляду майбутніх екологів і біологів та формуванню мережі професійних контактів.