Безбар’єрність: від теорії до практики

На педагогічному факультеті Прикарпатського (Карпатського) національного університету імені Василя Стефаника відбувся теоретико-практичний захід за участі Марії Аравіцької, професорки кафедри терапії, реабілітації і морфології, кандидата медичних наук, лікарки фізичної та реабілітаційної медицини.

Марія Геннадіївна розповіла про особливості життя та повсякденні труднощі, з якими стикаються люди, які, в силу обставин, змушені переміщуватись в кріслах колісних, на милицях, на протезах. Бар’єрами для них можуть стати високі пороги й тротуари, стрімкі чи різні за висотою сходинки, відсутність ліфта чи пандуса як альтернативи. Хоча пандус – це адекватне рішення для забезпечення доступності до будівлі маломобільним групам населення, проте часто вони не відповідають визначеним технічним параметрам, зокрема уклон зовнішніх пандусів на шляхах руху і біля входу до будівлі повинен бути не більше 8 %, максимальна висота одного підйому пандуса не повинна перевищувати 0,8 м.

Студенти педагогічного факультету, які навчаються на освітніх програмах «Соціальна робота», «Соціальна педагогіка», «Дошкільна освіта», «Початкова освіта», «Професійна освіта. Цифрові технології», активно долучились до обговорення актуальних проблем, з якими стикаються люди з вадами опорно-рухового апарату, і зокрема травмовані військовослужбовці.

Від професорки Аравіцької вони дізналися, як взаємодіяти з людиною, яка користується кріслом колісним, милицями чи протезами, як надавати за потреби допомогу.

На завершення студенти спробували на кріслах колісних, на милицях з імітацією травмованих нижніх кінцівок, в ортезах пересуватись у корпусі факультету та на прибудинковій території.

У такий спосіб вони на практиці, як «представники» маломобільних груп, не тільки добирались до навчальних аудиторій, санітарних кімнат, користувались ліфтом і пандусом, але і переконались у важливості створення бнзбар’єрного освітнього середовища.

Такі заходи є важливим елементом практико-орієнтованого навчання, розширення світогляду студентів, їхнього особистісного та професійного розвитку.