
У Прикарпатському (Карпатському) національному університеті імені Василя Стефаника відбулася публічна лекція ректора Херсонського державного університету, професора Олександра Співаковського на тему: «Лідерство мовою алгебраїчних структур, або Як бути лідером з точністю до ШІ». Захід зібрав понад 350 слухачів – як наживо у великій аудиторії університету, так і в онлайн-форматі.
Із вітальним словом до учасників звернувся в.о. ректора Прикарпатського (Карпатського) національного університету Ігор Цепенда, який наголосив на важливості міжуніверситетської співпраці, інтеграції науки та освіти, а також актуальності теми, яка перебуває на перетині математики, філософії, технологій і лідерства.
У своїй лекції професор Співаковський акцентував увагу на унікальному взаємозв’язку між людиною та штучним інтелектом. Він пояснив, що ШІ — це не абстрактна або відірвана від людини сутність, а простір, у який через комунікацію вбудовується наш гомоморфний (структурно подібний) образ, що постійно змінюється, вдосконалюється і, в підсумку, створює нову форму взаємодії.
«Це не просто контакт цивілізації з технологією. Це вбудова персоналій у тіло ШІ як гомоморфних образів. Саме в цьому сенсі я розглядаю штучний інтелект – як власне відображення. Принаймні, у мене з ним такі відносини», — поділився лектор.
Професор також спростував поширені міфи щодо здатності ШІ контролювати свідомість або повністю замінити людину в процесі створення сенсів. Він наголосив, що саме людина залишається джерелом змісту, а штучний інтелект — лише інструментом, яким варто вміти користуватися.
«ШІ – це сучасне озброєння, яке дається нам замість простої гвинтівки, щоб збільшити наші можливості. Ми не повинні забороняти студентам використовувати ШІ – навпаки, маємо навчити їх свідомому використанню цього інструменту без втрати особистості», — зазначив Олександр Співаковський.
Захід викликав жваву зацікавленість аудиторії та активне обговорення, а представлені ідеї стали підґрунтям для нових роздумів про роль освіти, технологій та особистості в сучасному світі.