18 вересня в Прикарпатському університеті відбувся семінар «PROдоброчесність: інструменти впровадження в діяльність закладу вищої освіти». Його провели президент Міжнародного фонду досліджень освітньої політики, професор Варшавського університету Тарас Фініков і член Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти Артем Артюхов. Участь у заході взяли ректор університету Ігор Цепенда, представники ректорату та професорсько-викладацького складу. Модератором заходу виступила проректор з науково-педагогічної роботи Галина Михайлишин.
Як повідомили розробники, поштовхом для створення такого ресурсу стали ті процеси, які на сьогодні відбуваються у системі національної вищої школи у зв’язку з її інтеграцією у світовий науковий та освітній простір. Отже, виникла необхідність створити масовий ресурс, актуальний, відкритий і такий, що буде гнучко реагувати на реалізацію запитів і потреб освітянської та академічної спільноти. На думку його розробників, водночас із впровадженням успішних світових моделей в освіті ми сьогодні, на превеликий жаль, спостерігаємо такі негативні явища, як зниження освітніх стандартів і прояви академічної недоброчесності. Тому виникла необхідність пошуку нових інструментів утвердження високоморальної атмосфери, нових стандартів, цінностей та інститутів на рівні окремих ЗВО, які прагнуть бути успішними. Уже невдовзі представники освітньої та наукової спільноти зможуть протестувати цей курс, адже він незабаром з’явиться у відкритому безкоштовному доступі.
Під час презентації професор Тарас Фініков, передусім, підкреслив, що під час розробки курсу були використані найкращі моделі міжнародних і національних практик у галузі забезпечення стандартів академічної доброчесності. Він побудований таким чином, щоб моделювати систему відносин між усіма членами освітнього співтовариства, що спроможна забезпечити взаємоповагу, вільний обмін ідеями. А ще – професійне та особисте вдосконалення, покликаний запобігти проявам нечесності і несправедливості. Тобто створити у ЗВО систему відкритості й доброзичливості, у якій буде зручно себе почувати як освітянин, так і студент. Окрім цього, він формує механізми оцінювання й аналізу інформації, сприяє розвитку критичного, аналітичного та стратегічного мислення. Також курс стимулює допитливість та уяву, комунікативні здібності, ініціативність в роботі, особисту відповідальність, орієнтує на досягнення конкретних результатів. Його цільовою аудиторією можуть бути студенти, аспіранти, докторанти, викладачі, адміністрація ЗВО, інші категорії освітян і науковців, слухачі курсів підвищення управлінської та педагогічної кваліфікації.
Своєю чергою Артем Артюхов розповів присутнім про структуру курсу і застосовані у його рамках навчальні методики. Також він презентував сайт, де вже незабаром розпочне функціонувати цей навчальний курс. Теоретичний блок складається із 3 модулів і 9 тем. Практичний містить кейси із завданнями, рольові ігри, корисні покликання, анкети й підсумкові завдання, есе. Головною його специфікою є відсутність системи оцінювання, а наприкінці навчального курсу на користувачів чекає сюрприз: буде оголошений результат щодо оцінки процентного рівня академічної доброчесності того, хто пройшов курс до кінця. Він не буде публічним, а залишиться відомим виключно для користувача, який зможе відповідно самостійно коригувати свій рівень академічної доброчесності.
Гості також презентували «Навчальний посібник для студентів українських технікумів і коледжів з академічної доброчесності». Лаконічність, доступність викладу, наявність багатьох ілюстрацій роблять його, як, до речі, й увесь матеріал з теми, доступним для користувачів різних категорій, зокрема вікових.