3 листопада в Центрі інноваційних освітніх технологій «PNU EcoSystem» Прикарпатського університету відбулася пресконференція щодо нового соціального проєкту «Професія майбутнього і мій вибір сьогодні».
У її роботі взяли участь ректор Прикарпатського університету, професор Ігор Цепенда, проректорка з наукової роботи, професорка Валентина Якубів, заступник директора Департаменту освіти, науки та молодіжної політики Івано-Франківської ОДА Андрій Сташків. На пресконференції також були присутні проректор з науково-педагогічної роботи, професор Руслан Запухляк, декан факультету психології, професорка Лариса Заграй.
Основні завдання проєкту, як зазначив ректор Ігор Цепенда, полягають у надання всіх необхідних інструментів молодим людям, які допоможуть кожному не помилитися й обрати саме свій професійний шлях, вчитися там, де можна здобути освіту міжнародного рівня, яка допоможе збудувати достойну кар‘єру. Проєкт буде безкоштовним.
«Важливо, щоб молода людина, яка обирає професію зрозуміла не тільки її зміст, але й зрозуміла чи її потенціал, ментальність та внутрішній світ дозволить отримувати задоволення від майбутньої професії, дозволить бути успішним і бути корисним для суспільства. Дякую колегам-освітянам області та міста за підтримку. Адже спільно ми зможемо розпочати унікальний цікавий пілотний проєкт, який дасть нам протягом найближчих років розуміння того, що молодь починає усвідомлено підходити до вибору професії. Ми розпочинаємо цей проєкт для учнів 11-го класу, але переконаний, що нам потрібно почати цей проєкт ще раніше, можливо ще і з 7-го класу для того, щоб ми мали час підготувати і учнів, і батьків, і вчителів до їх чіткого розуміння важливого на все життя – вибору професії. Це поєднання задоволення, індивідуального і особистісного, користі для суспільства – це є основа нашого проєкту. Наш проєкт має широкопланову мету, завдання і, на моє переконання, результат», – зазначив під час пресконференції ректор.
Своєю чергою заступник директора Департаменту освіти, науки та молодіжної політики Івано-Франківської ОДА Андрій Сташків зауважив, що проблематика проєкту є актуальною, враховуючи реалії сьогодення.
«У нас в області функціонує 650 шкіл і понад 10 тисяч випускників щороку обирають собі професію. Для одних вибір професії є просто, для інших – це створює складність. Тому, на мою думку, такий проєкт є актуальним, його потрібно реалізовувати і ми готові співпрацювати в цьому напрямку», – сказав Андрій Сташків.
У ході пресконференції проректорка з наукової роботи Валентина Якубів провела презентацію проєкту, під час якої ознайомила журналістів із основними етапами реалізації нового соціального проєкту.
«Ідея виникнення проєкту виникла з самої проблеми, яка є сьогодні. Ініціатива створення і реалізації проєкту належить фахівцям-психологам Прикарпатського університету. Наші абітурієнти часто обирають спеціальність спонтанно, враховуючи набір іспитів незалежного зовнішнього оцінювання. Така ситуація є нині у багатьох вітчизняних університетах. За результатами 7-ми річних досліджень, які проводили наші фахівці-психологи, видно, що деякі із студентів уже на 4-му курсі розуміють, що їх вибір професії у 17-річному віці був не правильним. Тому ми розуміємо, що якщо людина буде займатися улюбленою справою, тією, до якої лежить серце, і до якої вона має здібності, тоді людина буде робити це набагато ефективніше», – підкреслила Валентина Якубів.
Вона також розповіла про концепцію проєкту та звернула увагу на його три основні етапи. На першому етапі впродовж навчального 2020-2021 року для кожної школи Івано-Франківщини буде організовано семінар з підвищення педагогічної майстерності для вчителів випускних класів задля опанування навиків «soft skills», які важливі для професій майбутнього на тему «Soft skills у роботі вчителя 2030». На другому впродовж навчального 2020-2021 року для кожної школи, яка бере участь у проєкті буде організовано зустріч з учнями 11-х класів та їх батьками на тему «Професійна орієнтація учнів та професії майбутнього». В рамках зустрічі безкоштовно буде проведено тестування щодо визначення профорієнтаційної спрямованості. А третій етап передбачає проведення соціологічного дослідження щодо відповідності результатів тестування з визначення профорієнтаційної спрямованості учня фактичному вибору спеціальності.
Під час пресконференції організатори соціального проєкту також відповіли на запитання журналістів.