12-14 лютого в Запорізькому національному університеті відбулася координаційна зустріч партнерів проєкту “Розвиток потенціалу підготовки вчителів іноземних мов як шлях до багатомовної освіти та європейської інтеграції України” програми Erasmus+ KA2 – Розвиток потенціалу вищої освіти (610427-EPP-1-2019-1-EE-EPPKA2-CBHE-JP). Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, який є партнером у консорціумі дванадцяти європейських та українських університетів, представляла делегація у складі проректора з науково-педагогічної роботи Сергія Шарина, начальниці відділу управління проєктами Любові Зінюк, доцентки кафедри англійської філології Наталії Гошилик.
Європейську та британську делегації на зустрічі представляли: менеджер проєктів Тартуського Університету, грантхолдера у консорціумі, Крістіан Клаукс, викладачі Астонського Університету (Бірмінгем, Великобританія) Сюзан Гартон та Елізабет Віландер, викладачі Гейдельберзького Університету (Німеччина) Стефані Вітцігам та Леоні Екзаркос, ректор Гейдельберзького Університету Ганс-Вернер Гунеке.
Під час зустрічі іноземні гості розповіли про принципи роботи своїх навчальних закладів, обговорили основні напрямки, структуру і пріоритети проєкту. Українські учасники проєкту також презентували свої навчальні заклади, їх досягнення та розповіли про свої очікування від подальшої роботи в рамках цього консорціуму. Партнери обговорили загальні принципи реалізації проєкту, узгодили основні терміни реалізації визначених завдань на 2020 рік.
Коротка довідка про проєкт MultiED:
Керівник академічної групи від Прикарпатського національного університету імені В. Стефаника – доцент кафедри англійської філології Наталія Гошилик.
Менеджер проєкту від Прикарпатського національного університету імені В. Стефаника – начальник відділу управління проєктами Любов Зінюк.
Тривалість проєкту: 15.11.2019-14.11.2022
Основні пріоритети: освіта (оновлення навчальної програми за спеціальностями “учитель/викладач іноземної мови” та впровадження нових методів викладання в навчальний процес), інтернаціоналізація, навчання протягом життя.
Основні етапи проєкту MultiED:
1) оновлення бакалаврських та магістерських програм за спеціальністю “учитель/викладач іноземної мови (англійська, німецька, французька, іспанська)” на основі Європейської рамки кваліфікацій. Розроблення рекомендацій щодо формування тематики та предметів програми як відповідно до законодавства України, так і стандартів Євросоюзу;
2) адаптація та впровадження передових методів викладання іноземних мов в освітній процес в Україні, серед яких інтерактивні методи, навчання з центром на учні, комунікативні методи, методологія CLIL (інтегрованого навчання предмету та мові завдяки викладання предмету іноземною мовою із використанням спеціальних підходів) та оновлення предметів програми за допомогою впровадження цих методів;
3) упровадження університетами вибіркових дисциплін англійською мовою для студентів рівня “бакалавр”, “магістр”, “доктор філософії”, серед яких “Вступ до методології CLIL”, “Методологія CLIL”, “Засвоєння іноземної мови”, “Культурна антропологія та мовне розмаїття”, “Наукові дослідження та академічне письмо”, “Медіаграмотність”;
4) розроблення університетами власної стратегії багатомовної освіти та пропонування студентам окремих предметів англійською мовою з метою як підготовки висококваліфікованих випускників, які вільно володіють англійською мовою, так і з метою посилення рівня інтернаціоналізації університетів-партнерів та потенціалу вищої освіти взагалі. Ця стратегія стане першим кроком до швидшої інтернаціоналізації, долучення до європейського освітнього простору та підніме українські університети у світових рейтингах. Розробка рекомендацій з інтернаціоналізації вищої освіти;
5) популяризація серед учителів ідей змішаного навчання та навчання протягом життя, що буде забезпечене безкоштовними семінарами за участі європейських експертів у різних регіонах України, а також розробкою електронного курсу з підвищення кваліфікації для учителів “Методологія CLIL”. Цей курс буде розроблено спільно усіма партнерами за підтримки європейських університетів, що дозволить українським вишам якісно розробляти навчальні електронні курси в подальшому.