18 лютого в читальному залі Івано-Франківської обласної універсальної наукової бібліотеки ім.І.Франка відбулася презентація підручника “Література та інклюзія”. Це перший такий в Україні видавничий проєкт на інклюзивну художню літературну тематику. Авторами підручника стали викладачки університету – докторка філологічних наук, доцентка, професорка кафедри педагогіки початкової освіти педагогічного факультету Ольга Деркачова та кандидатка філологічних наук, доцентка кафедри фахових методик і технологій початкової освіти педагогічного факультету Соломія Ушневич.
У заході взяли участь проректор з науково-педагогічної роботи університету Сергій Шарин, викладачі та студенти педагогічного факультету, вчителі загальноосвітніх шкіл Івано-Франківська, письменники, працівники бібліотеки та мешканці обласного центру.
Модераторкою презентації виступила випускниця педагогічного факультету, нині вчителька початкових класів ЗШ №18 м.Івано-Франківська, тренерка НУШ Олеся Дибовська.
Під час презентації Ольга Деркачова розповіла, що в підручнику йдеться про ту інклюзивну літературу, ті твори, у яких героями є люди з інвалідністю. Більшість текстів – це новітня література, в якій все живе і змінне.
“Наш авторський проєкт – “Література та інклюзія” – це більше ніж підручник, бо тема – дуже важлива. Вона про людей з інвалідністю в закордонній і сучасній літературі. Сьогодні всі говорять про інклюзію, але в Україні ще недостатньо досвіду роботи в школі, в інклюзивних класах. А де бракує досвіду, допомагає література. Ми вирішили подивитися на проблему інклюзії з точки зору художніх творів, їхніх авторів, персонажів. Література допомагає не боятися говорити про те, що болить»,- зазначила професорка Ольга Деркачова.
У підручнику авторки чітко розмежували зарубіжну та українську інклюзивну літературу, насамперед, щоб показати, що у вітчизняних творах також порушують проблематику людей з особливими потребами.
“Цей підручник – це не лише можливість ознайомитися з найновішими здобутками зарубіжної та української інклюзивної літератури. У перспективі – це плідна співпраця зі студентами на рівні написання бакалаврських, магістерських робіт, робота з вивчення функціональних методик та формування індивідуальних підходів у роботі з дітьми з інвалідністю,” – розповіла доцентка Соломія Ушневич.
Особливість підручника “Література та інклюзія” в тому, що до кожної теми є QR-коди, за якими ховаються живі письменницькі історії, музика та фільми. Також в книзі є методичний навігатор, який пропонує різні стратегії аналізу художнього твору.