МАР’ЯНА ПЕРЧИК: «Отримувати додаткову стипендію – це серйозний стимул»

Про свою історію успіху з перших уст від студентки 3 курсу спеціальності «Початкова освіта» МАР’ЯНИ ПЕРЧИК.

Мріяла пов’язати своє майбутнє  з педагогікою

Завдяки своїй наполегливості та цілеспрямованості Мар’яна Перчик вступила на Педагогічний факультет Прикарпатського національного університету. Саме тут, зазначає Мар’яна, змогла максимально розкрити свій потенціал.

«З  дитинства  мріяла  стати вчителькою і навчати інших,  оскільки  виросла у  родині  педагогів. Можу  впевнено  сказати, що моя мрія здійснилася, і майбутня професія буде приносити мені тільки задоволення, адже кожен  педагог  –  це  не  просто  людина, а помічник, психолог, друг, наставник, майстер  своєї  справи, носій  знань і  вмінь, у його  серці  завжди  доброзичливість, милосердя й любов. На  вибір педагогічної  спеціальності  мене  наштовхнула  любов до дітей, а також мої батьки – вчителі української мови та літератури, і  бабуся – вчителька  початкових класів», – розповідає Мар’яна.   

Дівчина навчається на «відмінно» на бюджетній формі, посідає перше місце у рейтингу серед студентів, які мають підвищену стипендію.

«Я  обрала  саме Прикарпатський університет. Сумнівів щодо вибору  не було, тому що саме цей університет входить до числа найкращих в Україні», ̶  зазначає студентка.

За словами Мар’яни навчання на Педагогічному факультеті є цікавим, адже  жодне практичне  заняття не обходиться  без креативності  та винахідливості  як  студентів, так і викладачів.

Також вона має добру нагоду у вільний від навчання час займатися улюбленим хобі – писати поезії та есе. Бере активну участь у різних тематичних конкурсах. Зокрема, цьогоріч Мар’яна стала переможницею в номінації «Ностальгійно про Стефаника» в університетському конкурсі есеїв «150 слів про Стефаника».

Університет допоміг повірити в себе

До скарбниці перемог Мар’яни Перчик додалися і перемоги в конкурсах на здобуття стипендій від Благодійного фонду «Повір у себе» і Фонду Інституту Східноєвропейських  Досліджень (м.Варшава, Республіка  Польща).

«Отримати додаткову стипендію – це певний стимул для мене. Це – мій черговий успіх. Добре, що у нашого університету є такі партнери як український БФ«Повір у себе» та польський Фонд Інституту Східноєвропейських  Досліджень, які підтримують студентську молодь», – каже Мар’яна.

Частину стипендійних коштів планує витратити на оплату курсів з вивчення польської мови. Іншу частину на придбання англомовних наукових та художніх книг для власного удосконалення. Після опрацювання організую їх виставку та подарую бібліотеці рідного села Ямниця.

Власне наукове дослідження і публікації у співавторстві  

Чи повністю поринути у світ науки і стати вченою, каже Мар’яна, ще не вирішила. Проте, займатися науковою роботою в університеті розпочала ще на першому курсі. Студентка є старостою гуртка «Мовні екологи». Під керівництвом професорки кафедри початкової педагогічної освіти Галини Білавич досліджує маловивчену в українській науці проблему екології наукового мовлення. Мар’яна вже є співавтором 4 наукових публікацій, у тому числі й у фаховому виданні. Результати її наукового пошуку апробовані на численних наукових конференціях різного рівня: IV Всеукраїнській (з іноземною участю) науково – практичній конференції «Теоретико-методологічні  основи  розвитку освіти та управлінської діяльності»  (Херсон, 2020); Всеукраїнській науково-практичній  конференції «Психолого-педагогічні аспекти творчості Василя Стефаника (до 150-річчя від дня народження» (Івано-Франківськ, 2021); Всеукраїнській науково-практичній конференції «Перспективні напрями сучасної науки та освіти» (Слов’янськ, 2021); Міжнародній науково-практичній конференції «Професійно-комунікативна культура майбутнього лікаря: лінгвістичний, педагогічний та філософський аспекти» (Тернопіль, 2021); Міжнародному   науково-практичному семінарі «Науково-дослідницька  діяльність студентів  як чинник  становлення  конкурентоздатного  фахівця  XXI століття» (Івано-Франківськ, 2021); у звітних студентських наукових конференціях (2020-2021), за результатами останніх доповіді Мар’яни Перчик визнані найкращими та відзначені нагородами. 

Мар’яна зізнається, що постійно працюю над самовдосконаленням. Вона  успішно пройшла 14 англомовних курсів та вебінарів, має низку сертифікатів на платформах Prometheus і Edera. Також пройшла тренінг «CharacterforKids», який проводив учений зі США Джон Кук та завершила програму тренінгу «UsefulAppsandTipsforTeachingStudentsandKids (Must-Haves)» на базі Центру інноваційних освітніх технологій «PNUEcoSystem» Прикарпатського університету.

Громадська і волонтерська робота – це як обов’язок

Зрозуміло, що студентство – це найкращий  період у житті  кожного, переконана Мар’яна, адже тут молоді люди формуються  як особистості, які знають, чого прагнуть.

“Саме завдяки Прикарпатському університетові я змогла стати тим, ким є зараз – успішною студенткою, чиї здібності, потенційні можливості допомагають розкрити і реалізувати викладачі-наставники Педагогічного факультету. Тут зародилося бажання займатися громадською та волонтерською роботою”.

Вже третій рік поспіль студентка входить до складу Вченої ради Педагогічного факультету, а також староста академічної групи ПО-32. Також є волонтеркою-коучем, проєкту «Університет обдарованої дитини» (УОД), який діє при Прикарпатському університеті. У межах проєкту разом з керівником проєкту УОД, професоркою Галиною Білавич проводить заняття для учнів початкових класів у «Школі мовних екологів».

«Це неоціненний досвід для мене. «Цікаві канікули – 2020», які ми проводили для школярів Івано-Франківська в рамках проєкту «Університет обдарованої дитини» дали можливість застосувати набуті знання в ділянці мовознавства, педагогіки, психології, ораторського мистецтва, тощо. Ще задовго до педагогічної практики я змогла успішно попрацювати з дітьми, застосувати інноваційні освітні технології у роботі з ними», ̶  розповідає Мар՚яна.

«Потрібно віднайти свою  мотивацію, яка  стане поштовхом до великих змін»

Мар’яна Перчик завжди з приємністю ділиться своїми успіхами і дає поради іншим, як стати успішним. Дівчина, зокрема, каже, що потрібно віднайти свою мотивацію – чи то серед рідних, друзів – і обов’язково з’являться сили реалізувати задумане.

«Моєю  мотивацією є батьки, чудова група ПО-32 та  прекрасні  викладачі Педагогічного факультету, які завжди готові дати мудру пораду, підтримати у будь-яку  хвилину. Для мене це важливо і це мотивую на нові плани, цікаві проєкти, ідеї», – зізнається студентка.

Щодо останньої Мар’яна не так давно втілила свою ідею створити власний канал на YouTube.  Наразі лише близько двох десятків підписників, але поширюючи цікаву, змістовну і корисну інформацію про навчання в університеті, різні проєкти дівчина сподівається на розширення аудиторії. Перейти на її канал в YouTube можна за покликанням https://youtu.be/9LgwR9pnB6k

Наша успішна студентка також здобуває дві освіти. Паралельно навчається і здобуває другу вищу освіту  в  Чернівецькому національному  університеті імені Юрія  Федьковича, навчаючись на спеціальності «Біологія».

Стверджує, що обираючи два різні університети, проявила свою активність і жагу до постійних змін, тому вирішила  не  обмежуватися  однією спеціальністю. Ще зі шкільної парти полюбила предмет «біологія», брала  участь в олімпіадах з цієї дисципліни, і  це  приносило їй задоволення.

 Мар’яна охоче розповідає, що має низку ще не реалізованих ідей.

«Має ідею в своєму рідному Ямницькому ліцеї організувати для школярів на волонтерських засадах гурток «Юні мовні екологи». У формі ігор, перегляду фільмів учні будуть редагувати неправильно вжиті чи неправильно написані слова і виправляти. Це дасть можливість привити дітям любов до рідної мови та навчити їх грамотності». 

Розмову вела Уляна Николюк (студентка ПНУ, слухачка “Школи журналістики”)