Спеціалісти з проблем аутизму співпрацюють з американськими колегами

З 16 червня до 3 липня у нашому університеті працює знаний лектор науковець з проблем психології аутизму доктор Елісон Вейнер (США). За ініціативи Науково-дослідного центру когнітивної психології та психотерапії наукового парку університету, зокрема, доц. Надії Когутяк, доц. Юрія Сидорика та доц. Володимира Мицька і за грантового сприяння  Державного Департаменту США у рамках Fulbright Specialist Program. Співпраця з фахівцем такого рівня забезпечує Прикарпатському національному  університету реалізацію цілої низки пріоритетів.

Зокрема, фахівці та студенти з Прикарпаття, Закарпаття, Херсонщини, Буковини, Львівщини задіяні в обміні досвідом з питань психологічних аспектів ранніх інтервенцій для дітей дошкільного віку з розладами спектру аутизму. Значну увагу приділено не тільки вивченню теоретичних положень сучасних досягнень науки про психічне здоров’я, але і розв’язанню клінічних завдань щодо сприяння раннього соціального розвитку дитини з розладами спектру аутизму.   Важливий етап роботи – зустрічі з провідними науковцями кафедри соціальної психології та психології розвитку, а також кафедри професійної освіти та інноваційних технологій, зацікавленими громадськими організаціями, як от ГО «Центр психічного здоров’я та реабілітації – СОФІЯ» та керівництвом й активом Івано-Франківської обласної психоневрологічної лікарні № 3. Тож обговорено можливості адаптації протоколу та подальших наукових досліджень надання ранньої психологічної допомоги для дітей з ознаками аутизму та внесення відповідних змін у освітні програми для психологів та спеціальних педагогів.

Таким чином, співпраця в рамкам Fulbright Specialist Program сприяла розвитку і просуванню довгострокових академічних та професійних зв’язків між науково-дослідними, громадськими та освітніми  установами США та України. Участь у програмі відкриває чимало перспектив для україно-американських студентських наукових досліджень, налагодження особистісних та професійних контактів з метою розширення уявлень про здобуття фахових компетентностей.