Другий тур Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт зі спеціальності «Початкова освіта» відбувся 15 квітня на базі Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Цьогоріч на конкурс від закладів вищої освіти України надійшло 72 студентські наукові роботи. З-поміж них члени галузевої конкурсної комісії відібрали 18 кращих робіт, автори яких були рекомендовані до участі у фінальному етапі – підсумковій конференції у форматі онлайн-захисту.
У фінальному етапі взяли участь, зокрема, і студентки 4 курсу Педагогічного факультету Прикарпатського університету Анна Хайнус та Наталія Федора.
За результатами конкурсу наші студентки стали призерками. Анна Хайнус – нагороджена Дипломом ІІ ступеня.
Тема її наукової роботи «Використання цифрових технологій в інклюзивному освітньому середовищі початкової школи: дистанційне та змішане навчання в умовах карантину». У цій науковій роботі Анною Хайнус обґрунтовано теоретичні аспекти використання ІКТ в класі з інклюзивним навчанням, можливості використання інноваційних цифрових ресурсів та інструментів для візуалізації освітнього процесу, проведення онлайн-експериментів з учнями початкової школи, стимулювання їх пізнавальних інтересів, формування толерантності у ставленні до дітей з особливими освітніми потребами та ін. у процесі дистанційного і змішаного навчання в інклюзивному класі. Експериментальною базою дослідження став опорний заклад освіти «Отинійський ліцей» Коломийської районної ради Івано-Франківської області, де було проведено опитування серед вчителів, батьків та учнів 3 класу, а також апробовано авторські методичні розробки. Результати дослідження відображено у 5-ти наукових публікаціях, з яких 1 – у міжнародному фаховому виданні «Scientific Bulletin of Chełm» (Республіка Польща).
Наукова керівниця – докторка педагогічних наук, професорка, професорка кафедри педагогіки початкової освіти Олена Будник.
Наталія Федора – нагороджена Дипломом ІІІ ступеня. Тема її наукового дослідження – «Формування критичного мислення молодших школярів на уроках літературного читання засобами цифрових технологій».
У своїй роботі Наталя Федора висвітлила теоретичні засади та проаналізувала методику розвитку критичного мислення молодших школярів на уроках літературного читання; класифікувала інноваційні цифрові інструменти, ефективні в умовах дистанційного навчання. Студентка презентувала апробовану в Івано-Франківському ліцеї № 1 експериментальну модель розвитку критичного мислення молодших школярів, структура якої складається з етапів «дистанційного уроку» та підібраних методів, стратегій, завдань і вправ до кожного етапу із конкретними вказівками, які цифрові інструменти доцільно при цьому використати. Наукова керівниця – докторка філологічних наук, професорка кафедри фахових методик і технологій початкової освіти Тетяна Качак.