Українські та польські науковці обговорили проблеми модернізації освітнього середовища

Міжнародна науково-практична конференція «Модернізація освітнього середовища: проблеми та перспективи в контексті євроінтеграції» пройшла днями на онлайн платформі Webex. Організатором виступила кафедра фахових методик і технологій початкової освіти Педагогічного факультету ПНУ. 

Співорганізаторами наукового форуму виступили провідні заклади вищої освіти України і зарубіжжя, які засвідчили спільну позицію про те, що на сучасному етапі розвитку педагогічної думки особливої актуальності набувають проблеми модернізації світового освітнього середовища.

Перед початком конференції учасники вшанували хвилиною мовчання пам’ять про загиблих захисників України, котрі віддали своє життя у боротьбі з російським агресором. 

З вітальним словом до учасників заходу звернулися Ігор Цепенда, ректор Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, Ярослав Кічук, ректор Ізмаїльського державного гуманітарного університету та Zdzisława Dacko-Pikiewicz, JM Rektor Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej.

Виступаючі зазначили, що вимогою сьогодення стає підготовка фахівців нової якості – здатних до творчого мислення, швидкої якісної орієнтації в сучасному інформаційному просторі, реалізації нестандартних рішень, здійснення самоосвіти та самовдосконалення впродовж усього життя. Вони побажали учасникам конференції плідної роботи та наукових успіхів в обговоренні актуальних проблем міжкультурного спілкування та впровадження ідей євроінтеграції у всі сфери соціального, культурного та політичного життя.

“Тематика сьогоднішньої конференції є надзвичайно актуальною сьогодні. В умовах коли Україна за підтримки Польщі і окремих європейських країн максимально швидко прискорює інтеграційні процеси, без сумніву, модернізувати освітнє середовище в цих умовах – це наше головне завдання. І відрадно, що ми сьогодні маємо можливість спілкуватися з нашими польськими колегами, адже що той досвід, який вони мають, і той шлях, який вони пройшли, він для нас є, в певній мірі, моделлю для розуміння тих процесів, які нам потрібно подолати”, – зазначив у своєму виступі ректор Ігор Цепенда. 

Конференція відбувалася у двох форматах – пленарному та секційному, що надало можливість розширити спектр обговорення актуальних проблем модернізації світового освітнього середовища.   

Модерувала міжнародний науковий форум завідувачка кафедри фахових методик і технологій початкової освіти, професорка Надія Луцан. Вона підкреслила, що сучасні інтеграційні процеси, орієнтовані на входження України в світовий освітній простір, вимагають від викладачів закладів вищої освіти  підготовки фахівців високого професійного рівня.

Із пленарними доповідями виступили відомі вітчизняні та зарубіжні вчені: Marek Walancik, dr hab. prof. AWSB Akademia WSB/Polska Przewodniczący Rady dyscypliny Pedagogika, Kierownik Katedry Pedagogika Polska (Polska); Алла Богуш, докторка педагогічних наук, дійсна членкиня НАПН України, професорка кафедри теорії і методики дошкільної освіти Державного закладу «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського» (м. Одеса, Україна); Zofia Szarota, dr hab. prof. AWSB (Polska); Надія Кічук, докторка педагогічних наук, професорка Ізмаїльського державного гуманітарного університету (м. Ізмаїл, Україна); Eugenia Rostańska, dr hab. prof. AWSB (Polska);  Ірина Шапошнікова, професорка кафедри педагогіки та методики початкового навчання факультету педагогіки і психології НПУ імені  М.П. Драгоманова (м. Київ, Україна);  Artur Fabiś, dr hab. prof. ucz. Professor Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Brzegu (Роlska) та ін.

Провідною лінією їхніх доповідей було те, що сучасна вища освіта має, перш за все, орієнтуватися на національну ідею, зміст якої полягає у збереженні і примноженні освітніх національних традицій. У своїх виступах науковці зазначали, що сьогодні педагоги покликані виховувати справжніх громадян своєї країни – гармонійно розвинених особистостей, для яких потреба у фундаментальних знаннях та підвищенні загальноосвітнього і професійного рівня асоціюється зі зміцненням своєї держави.

Обмін думками з порушеної проблеми було продовжено на секційних засіданнях, на яких предметом наукової дискусії були актуальні проблеми нових методологічних засад інтеграційного характеру.

Результати дискусії з означених на конференції питань дозволили її учасникам дійти висновку про те, що метою модернізації світової вищої освіти має стати створення такої моделі освітнього процесу, в якій би оптимально поєднувалися кращі вітчизняні й зарубіжні традиції. Інтеграція гуманістичних ідей вітчизняної педагогіки та зарубіжного досвіду з виховання особистості дозволить створити динамічну, мобільну, конкурентоспроможну модель освітньої системи.

Учасники конференції констатували, що сьогодні, в умовах війни в Україні, кожен має свій фронт. Якісна освіта – запорука не тільки майбутнього наших дітей, молоді, а й майбутнього кожної країни як суверенної держави.